Monday, April 5, 2010

aan kusayang


setiap pagi kalau bangun, mesti perut yang ngada-ngada minta diisi dahulu.
tapi ok la, tak seteruk macam waktu winter dulu.
terfikir-fikir nak masak apa.
tetiba teringat post kat blog biyanan semalam.
dia ada letak resepi pengat pisang.
kak dila dah pernah buat..ulfah pun dah pernah..
ni la masanya saya pula yang buat kan.
pisang ada dua biji je padahal.
tapi cukuplah untuk orang yang hidup berdua macam saya dan ulfah ni.
:)

so here goes the recipe;
Ingredients
5 large firm bananas
2 cups of coconut milk
1 cup of water
half a cup of castor sugar or brown sugar
salt to taste

Preparations
1. Slice the bananas thickly.
2. Pour the water into a large deep pan and heat it. When it starts to boil, pour the sugar into the pan, reduce the heat and let the sugar dissolve constantly stirring.
3. When the sugar has dissolved, put the bananas into the sweet sauce. Let it simmer.
4. Then, immediately add the coconut milk. Bring to a boil again and when bananas are soft (but not mushy) switch off the fire and serve warm.


so this is my breakfast for today.
thanx biyanan for the recipe.
:)

seperti biasa,saya akan on laptop nak lihat apa jadi pada dunia harini.
sebaik sahaja log in ym,saya tegurlah seorang rakan kerana status ym nya.
ok, habis cerita di situ.
tetiba dia buka cerita baru.
 "dlm blog tu kn, mcm ade nma familiar r kt shotmix"
"mksd ko?"
saya tersangatlah blur dengan kenyataan itu.
pastu dia berkata lagi,
"mcm knal je, siap syg2 lg"
 "ni bg ak idea wat post hari ni"

ok, semua klik gambar untuk tumbesaran.

lawak...lawak..
aan tu adalah rakan sekolah saya yang bernama
NUR FARHANIZA AZMAN.
saya tau lah memang ada nama rakan lelaki saya di situ.
tapi aan ni bukan lelaki, kawan saya dekat tkc dulu.
tkc kan memang sekolah untuk perempuan sahaja,
tak tau la pula kalau budak mrsm tak tau.
(sila google, link dah ada)

and plus, baca lah betul-betul kat comment dia tu.
kan dia bercakap pasal blogger award.
kat situ kan saya list semuaaaa perempuan.
adoyaii.
saya takdelah sengal nak bagi orang lelaki panggil sayang macam tu je.
especially kalau kat public.
sebelum mulut orang lain mengata, sure abang saya kat cairo marah dah.
paling kurang pun dia mengadu kat ummi saya kat malaysia tu.
abang saya buka blog saya tiap-tiap hari okay.
(just my assumption :D)

sape nak kenal aan, ni lah dia.
comel kan.
tapi she's taken jugak.
hehe.
kalau aan ni memang la saya sayang,
kami pernah rapat.
kan aan kan?
:)

to sekian-sekian,
nasib baik la ko cakap kat aku.
at least ko tak bercakap belakang kan.
and aku boleh lah clarify benda ni.
terima kasih.
to people yang pernah terfikir benda yang sama juga,
pergi solat sunat taubat, minta ampun kat Allah.
sebab dah bersangka buruk dekat saya.
don't worry, saya dah maafkan kalian kalau kalian ada terlintas.
:)

10 jejak ditinggalkan:

Anonymous said...

:) hehe..aan tu mmgla prmpuan~:) batch phoenix zmn2 tkc dulu~:D hehe, xpe2 sabby, haha, misunderstanding je tu~:P

zue2~

Nadira Ahmad Termizi said...

Salam alayk sabby :)
huhu...lawak2...yup nazi confirmkn yg aan tu sememangnya perempuan! :P as zue2 mentioned, batch phoenix zaman tkc dulu. batch 0307.

sabar ye sabby. husnu zhon...^_^

nazi~

p/s- nazi ni pun ppuan cay? nadira ahmad termizi :P ngee

Abang di Cairo said...

Sedap ngutuk ke orang teh, direct to the point je, huhuhu... tp ok lah jg, tu namanya prihatin, bukan nye boleh harap sangat adik pompuan sorang ni,hahaha :-p

sabby sabrina said...

to zuzue and nazi: thanx for korang nye backup. syg phoenix muah3 :-*
to abg: seeeee....cpt je abg dpt update post kt blog sy.btol la tu,abg buka blog sy tiap2 hari.ahaha~ :P yela2 prihatin,tp papehal ckp la kt kte dlu,men ngadu2 kt umi plak :P

farahdilla said...

hahaha...budak mansourah ke sabrina??...
ish3..xsilap kte kan..kat sini ade kempen 3S(senyum,salam dan sangka baik)..nampak nye,kempen ni kne diteruskan lagi la,tok tahun depan..hahaha

farhanieza said...

aan di sini!!!!! huhuhu.... sabby.. cian kamoo.. alololo... saye AAN... saye Perempuan... jgnla ckp bukan2 pasal sabby... pasni jgn ckp dia lesbo plak tau......hahaahahah

sabby sabrina said...

to kak dila: yela akak, bdak mansoura,sekuliah kte,sebaris dlm dewan (erkk..kekadang la) haha.
ala..mmg kne teruskn pn kempen tu. ramai sgt mnusia yg ske berburuk sangka.huhu~

to aan: muncul pun ko syg!!ahaha.tak psl kang kne cop lesbo gak.ish3.tah pape je~

Anonymous said...

huu..mmg la a'an pompuan..ngaha.

biyanan jamaludin said...

mst sdp an amik idea aku..
ble nk bg aku mkn ni??
hahahaha..

sabby sabrina said...

first tyme bwt hrtu,xjadi sgt.
okok,nex tyme ak bwt,ak kasi ko ekh.
tu pn kalo kaw2 nye sedap ar :D

Post a Comment