Saturday, February 20, 2010

help is needed..tolong~



semalam nak call ummi.
for the first two calls, connected 
tapi ummi tak dengar suara saya.
try lah call lagi sampai lah tak boleh call and disconnected
sebab saya dapat notification
"the call failed due to sound device problems on this computer".
pastu sampai sudah tak boleh call dah.
:((

saya consult la rakan yang kononnya lagi terror pasal laptop ni.
banyak kali dia ajar suruh tengok kt control panel la..kat device manager la..
dia suruh check kat setup voice call.
and memang ada problem sebab laptop dapat detect device untuk speaker and webcam
tapi tiada untuk microphone.
so nampak lah ada problem di situ, dekat microphone.
and even kalau check kat ym pun, 
dia tak detect untuk microphone.
ok.
first problem.

tengah runsing sebab tak dapat call ummi,
tetibe dapat satu link dari rakan kat ym.
otak tangah biol, laptop tengah cacat,
mungkin lah saya tertekan dekat link yang diberi tu.
and now i am affected by the virus.
antivirus yang diguna pun tak dapat lawan virus tu.
apa virus tu buat?
kalau saya tengah on9 ym,
tiba2 mesti ada 'hantu' broadcast im kt mana2 group ym saya.
kalau tengah guna google chrome,
chrome tu akan tutup dengan sendiri.
and last but not least,
akan keluar window untuk windows live messenger
padahal saya tak guna pun windows live. 

pasal sound problem tu,
saya tak jumpa mana silap dia.
sebab kalau kat device manager,
dia cakap device is working properly
tapi kalau kat mana2 setup
dia tak dapat detect device untuk microphone.
pasal virus,
saya dah uninstall avira antivirus
yang saya guna lepas format laptop hari tu
and saya dah install balik antivirus asal saya; McAfee.
but still, antivirus ni pun tak dapat detect virus yang menular ni
maka tak dapat remove virus tersebut.

macam mana ni?
apa perlu saya buat?
hari ni dah start kuliah
tapi baru nak runsing pasal laptop.
:(
sabby needs help.
please!!

jap..jap..
stop fikir pasal problem jap.
hari ni birthday auni.
happy birthday auni!!
dah 20 yek.
suddenly dapat tau secret awak.
heh.
tak payah la tanya dari mana saya tau.
tak nak cakap pun.
:D
esok saya bagi awak choc cadbury hepi bday tu ekh.
eyy..nak souvenir dari jordan.
kata shopping kat sana murah.
tak kan takde kot.
:P

auni, zaman sekolah
(saya tiada gambar baru dengan awak la.hehe.)


p/s: auni, be happy!
p/s: sabby, be cool!

6 jejak ditinggalkan:

aunishbini said...

SABBY! terharu haru haruuuu. haha!
ni gamba zaman sekolah kot. saye pon tade gmba macam ni. ish2. tenkiyuuuuuu :)insyaAllah nanti carik plastik, takpun surat khabar jordan bekas balut sourvenir ke kan. haha

20 dah saye.BAHAGIANYA! yeay2! haha

sabby sabrina said...

awk tade? xpe2, sy ade byk.ahakz.hmm..plastik pn plastik la..jnji ade kn.sy fhm,yg special2 mst la tuk ehem2 tu je kn ;)

da 20 bmksd da tua!! lalala~

Hafeez Darraji said...

comelnye auni dalam gmbr tuh!
sabby asal ko nmpk tua dalam gmbr tuh??? wahahahahha!

sabby sabrina said...

amboi..backing cik adik sayang nampak.. :P
bukan tua la bedot,matang je.dalam gambar je ekh, reality awet muda ag kan. ;-)
ahahaha~

mr.bonen said...

ntah bedot..sabby mmg nmpk matang..sebab tu rmai yg berkenan..huhu :D

sabby sabrina said...

tu la.sesape yg nk,mmg kene bersaing ngn sengit.tergugat?? :P

Post a Comment