Wednesday, February 3, 2010

dengar lagu pakai songbird



pagi2 lagi abang dah call.
ingatkan nak ape la.
rupenye dia cuma nak tau audio player
yang saya guna kat laptop kesayangan saya ni.
dah la mula2 dia sebut mp3.
blur kejap.
rasanya dah lama saya tak pakai mp3.
pastu bila dia sebut..;
"ala..yang siap dengan ada lirik tu"
ooo..baru ingat.
songbird rupanya.
amboi!! abang dah pandai ye nak dengar lagu sambil karok.
:P

nak tau tak songbird ni ape?
bukannye burung peliharaan yang saya beli kat kedai
pastu saya treat suruh nyanyi.
bukan tau.
"songbird is an open-source customizable music player."
ala..lebih kurang winamp dll la.
tapi yang ni lagi best kot.
dulu saya dah pernah pakai winamp kejap.
tapi saya tak suka compare to yang ni.
sebab winamp keluar lirik kalau ada internet connection je.
kawan saya cakap lirik tu autosaved even tiada connection.
tapi saya pakai tak save pun.
so beralih la kepada songbird ni.

berminat?
tanpa segan silu klik la di sini.
:)



macam ni la lebih kurang songbird ni.



ni songbird kepunyaan saya.
skin tu hak milik saya.
buat sendiri la :D
nampak tak at top right ada tulis;
"save these lyrics?"
kalau kita tekan yes,
lepas ni boleh la lirik tu keluar
walaupun tiada net connection.
and korang boleh jugak autosaved je dekat setting.
kiranya korang tak payah tekan yes banyak kali,
memang lirik tu akan save dengan sendirinya.
:D

selamat berkarok!!
:)

0 jejak ditinggalkan:

Post a Comment