Saturday, December 4, 2010

ym terlampau.


sejak 2-3 hari ni asyik ada masalah dengan alam maya ni. chewahh, ayat mahal tu. tak tau la masalah dengan ym version 11 ni, ataupun dengan net connection.

2-3 hari lepas saya bagai dihantui dengan bunyi pop up message ym, tapi realitinya tiada message pun yang keluar. bunyi semata. saya consider itu hanyalah bayangan saya.

nak dijadikan cerita, saya ni ada 2 id yahoo. satu saya gunakan secara regular dan id tetap untuk sign in ym. lagi 1 hanyalah id tambahan untuk urusan yang remeh, yang saya tak nak campur adukkan dengan urusan rasmi dalam emel regular.

sebentar tadi saya sign in ym macam biasa. dan pada masa yang sama, saya sign in emel menggunakan email address lagi satu. saya dapat message ym daripada rakan, yang mana rakan tersebut memang ada dalam list id ym regular saya. saya pelik kerana saya terima message di id tambahan, tapi tidak di id regular. tak mungkin la rakan saya tak hantar di id regular saya. itu forawarded message yang ingin disebarkan.

cerita tadi lagi, kawan saya gelakkan status ym saya, kerana dia kata saya telah idle selama 33 hari!! agak-agak ar ym ni. mana ada orang biar laptop tak terusik tapi dalam keadaan on, dalam masa lebih sebulan! tak logik langsung la.

jadi kesimpulan saya, saya rasa selama ni mesti ada banyak message di ym yang tak updated. mana tak nya, bunyi je keluar, tapi message tiada. kadang tu orang lain dapat forwarded ym, tapi macam tak sampai je kat saya. silap kat mana ni? ym ke net connection?

bahan bukti yang rakan saya snap. hee~

sedih betul la duduk kat egypt ni. nak dapat internet yang stabil pun payah...

5 jejak ditinggalkan:

Anonymous said...

hahahahaha..sian ko..ptt la buzz bnyk kali xrply


*ayat penyedap hati*

sabby sabrina said...

eceh. dan2 je ko buzz ak. sjak da 'in a relationship' ni, kazen sndri pn xpndg da kn. huuu~

farah dilla said...

laaa...patut la...
selamat x merajuk lagi..haha..dekat 10x kot buzz..
setting salah kot kamu..p check balik..

sabby sabrina said...

dekat 10 kali?? satu pun saya tak dapat. aduhh, sedih btol. net kt cni mmg cacat la akak. huu~

duniaBatinku said...

sabby, bese laa tu...
teknologi ni ble da maju sgt, mengong2 jgk...
huhuhu~

Post a Comment