Thursday, October 21, 2010

new sEm.hiGh cOm.zAkaT



Assalamualaikum. 

Sudah sekian lama saya menyepi daripada meng’update’ blog ini. Alasan bertimbun. Yang paling tak boleh blah, idea tertinggal kat msia. Memang nak kena cari idea baru ni. 

Mesti pelawat setia blog saya tertunggu-tunggu sabby’s tales seterusnya. Cerita terbaru? Saya dah lama dah kembali ke bumi ‘tercinta’, mesir. Sejak 5 oktober haritu lagi. Bermakna sekarang saya telah bergelar pelajar perubatan tahun 3 di universiti mansoura. Dalam tempoh hampir 3 minggu ni, dah banyak pelajaran yang telah dipelajari. Semua subjek baru belaka, kalau nak dibandingkan dengan subjek 2 tahun yang telah berlalu. Ada yang menarik, yang sangat menarik, lebih menarik dan paling menarik. Haaa.. kesimpulannya menarik lah pelajaran tahun ni. 

Siapa-siapa yang masih berada di msia tu pasti tertanya-tanya bagaimana lah pelajaran kami ini. Nasihat saya, cepat lah pulang ke sini. Kerana sememangnya sudah banyak kami belajar. Kalau nak nyatakan satu-satu, pasti ada yang blur kerana memang tak pernah lihat subjek ini sebelum ini. Maka datang dan tengok sendiri lah.

Kami kat sini dah lantik semua ajk tertinggi batch yang baru. Majoriti muka baru. Secara tak semena-mena, saya dilantik menjadi penolong setiausaha. Maka dengan komitmen baru yang diberi ini, saya bakal dipertanggungjawabkan untuk menguruskan 2 blog; blog batch saya, dan blog saya ini semestinya. Maka tidak hairanlah jika selepas ini blog saya bakal bersawang lagi.

Lagi cerita, pasal zakat maidam. Khas untuk pelajar Terengganu di mesir sahaja. Informasi yang saya tahu ini, daripada abang saya sendiri yang berada di kaherah. Maknanya kalau saya tak bersikap ingin tahu, memang saya pun takkan tahulah. Saya pelik kenapa kami tidak diberitahu secara direct daripada mana-mana pihak yang bertanggungjawab.

Apa yang saya ingin beritahu ialah, senarai nama penerima zakat telah keluar. Sila lah semak link ini. Saya difahamkan, untuk menerima zakat kali ini, kami perlu menghadiri kursus selama dua hari di iskandariah. Terdapat dua fasa, fasa satu pada 25-26 oktober, dan fasa dua pada 26-27 oktober. Sila semak untuk ketahui anda tergolong dalam fasa yang mana satu. Pengangkutan adalah urusan sendiri, manakala penginapan akan disediakan. Perlulah dibawa bersama kelengkapan selama 2 hari 1 malam, serta berpakaian formal + blazer + berkasut.

Itu sahaja buat masa ini. InsyaAllah akan cuba update dengan lebih kerap selepas ini.

Wassalam~~

5 jejak ditinggalkan:

esteqqama said...

salam,sabby..nice update..tahniah dan takziah kpd kamu ye..slmt menjalan kan tugas..smoge tahun ini the best..miss u..teringt waktu nk balik sni..kenangn bsama sabby..

sabby sabrina said...

salam. doakn kte dpt jlnkn tugas ngn dediaksi ye esteq. ;) kenangan bsama ea..? xpe2, nex tyme bley plan blek sesame ag. :D iA blek awl. amin~~

farah dilla said...

haha...wah,hebat sungguh adik kte ni,kecik2 lagi sudah pegang tanggungjawab yg amat besar..ngeh3..
oppss..esok kami nk p alex,jom estiq join sekali..bleh jalan2 tepi pantai..hehe

ulfah said...

ahahah.tol tu k.dillaa mkin busy la cik akk sby kte ni..hihihi..wah!! k.dilla..p alex watpe? ;) tkde klas eh esok:D

farah dilla said...

pg ambik zakat la ulfah..kelas sentiase ade,kamu tu ble nak balik nyer??..jangan buat2 lupe peta mesir dah la yer..cepat balik,sian sabrina duk sorang tu..

Post a Comment