Friday, May 21, 2010

rindu b


saya rindu.

tika b kacau saya study...

tika b kekenyangan...

tika b tidur dengan nyenyak...

tika b bermain keriangan...
   
sekarang b kurang sihat.
segala perlakuan dia dah terbatas.
b makin tak larat since kene inject vaccine hari tu.
selera pun dah mati.
badan dah kurus.
telinga, hidung dan paw dia pun dah tak merah.
kesian b.

semalam bawa b pergi jumpa vet lagi.
vet cakap b gastritis.
tapi saya tak percaya sebab mana ada saya ubah diet b.
vet bagi anti-diarrhea, anti-vomit, 
dengan ringer's solution + glucose (fluid).
anti-diarrhea je bagi orally.
yang lain tu kena inject.
kalau anti-vomit inject intramuscular,
yang fluid tu subcutaneously.
b nangis-nangis kena inject.

b tak larat lepas jumpa vet.

lepas ni semua ubat yang vet prescribe tu,
saya kena bagi b sendiri.
tak sampai hati nya nak inject b.
dah la jarum besar dan dose dia banyak.
straight face
jap.
pernah terpikir tak macam mana jadi kalau kucing kacuk dengan zirafah?
tengok ea.


 +
=
tadaaaaaaaaa!!
rolling on the floor

p/s: officially panggil b je.
or bibi.
batting eyelashes

12 jejak ditinggalkan:

Unknown said...

doc tu cucuk vaccine ape smpai tak pasal2 gastritis??..geram plak aku~

sakit kot kna ccuk2..

sabby sabrina said...

doc ckp efek vaccine tu high temp. je for about 2 days. xde efek laen. pastu doc kate b gastritis sbb ak ubah diet dia, padahal tak pun. kesian gle kot tgk response dia kene cucuk. ak rse kan, dia muntah2 sbb mnum susu la. ak nk try xbagi susu da pastu continue bg nasi, tgk dia muntah lg x. kalo x, mmg sbb susu dah rsenye. huuu~

Unknown said...

oo..tu pn bole jd jgak..sbb tu aku tak prefer bg susu lembu kt anak kucing..

sabby sabrina said...

tp susah kot nk dpt susu ibu kt cni :P

Anonymous said...

:( kesian,get well soon b (Y_Y) saya paham perasaan anda

Unknown said...

sedih uncle dia tgk..da tak gebu mcm dlu..muka pn monyok je~

sabby sabrina said...

hari ni b cam da sehat cket. b gerak saya (maen2 kaki) pagi tadi. b mntk2 mknn. b maen dengan penuh semangat. such a relief :)

Unknown said...

so jgn r ccuk dia lg..
huuuuU~

sabby sabrina said...

mmg da x cucuk dia da. n for ur info, ak xbg pn ubat kat dia. kiranye ak TAK bagi ubat diarrhea yg orally tu dengan ak TAK inject pn ubat anti-vomit yg intramuscular tu. ak just inject glucose sbb tkot de xde tenaga trus.
:D
tp skrg de da ade selera, for sure la kn ak akn stop injecting trus. :)
n rsenye mmg sbb susu la. huuu~

Unknown said...

oo..kn aku da ckp sbb susu..hehehehe~
nti post gamba dia yg gebu2 lpas dia sht :D

sabby sabrina said...

yela2, mmg sbb susu. :P

nnt ak post la. saba ek. now tga proses menternak. :D

Unknown said...

heheheh..ok
roger that~

Post a Comment